相關回目錄

The Law of One, Book V, Fragment 27

Session 45, April 6, 1981

一的法則:卷五, 片斷二十七
四十五場集會, 1981 4 6

Jim:
Session 45 was also a maintenance session with a few other minor areas of investigation included. The sessions were at their shortest at this time while Carla was regaining her vital energy level. At the end of the session Ra found the need to end the session somewhat prematurely. The fellows who delivered our water for our cistern had shown up and failed to read our notes on the door which said that we were not available, and that silence was required for the experiment in which we were engaged. Thus they proceeded to knock loudly on every door that they could find, including the door to the Ra session room. Needless to say, we blocked our driveway after that experience so that we would not again be disturbed by visitors while we were having a session with Ra.

Jim 評論
45 場集會也是一場維護 器皿 的集會 包括一些其他次要的探究領域
這次的集會是最短的 因為此時 Carla 正在恢復她的生命能水平 在這次集會結束之前 Ra 發現有需要提早結束該次集會 幾個男人送水 我們的儲水槽 他們在這個時候出現 遺漏我們貼在門上的便條 上面寫著我們正在忙 需要安靜 進行我們的實驗 因此 他們大聲地敲每一個找得到的門 包括 Ra 集會所在房間的門 *
* 譯註:在這場集會中 中括號 [] 的部分皆為 Tobey 先生重聽 Ra 錄音帶後新增的 感謝 Tobey 讓這場集會變得更有臨場感 !)
不消說 我們在這次經驗後把我們的私用車道封鎖 如此我們在與 Ra 集會的過程就不再被訪客打擾了

Carla:
This must have been a hilarious situation. I am sorry I missed it. We were so very careful in preparing our place of working, getting the various preparations done with care and grace, then my going off to sleep while Don and Jim walked the circle of One. And then, the exquisitely careful choice of questions, listening for Ra’s very soft, very uninflected words—altogether a delicate operation. And then to have loud noises and the hurrying emotions behind them—I can just see the two men going quietly ballistic!

Carla 評論
這必然是一個爆笑的場景 我很遺憾錯過它 我們很謹慎地準備工作場所 小心且體面地做好各種準備 然後我進入睡眠,同時 Don Jim 行走太一圓圈 然後 提出仔細精選的問題 聆聽 Ra 十分柔軟、音調幾無變化的話 —— 加總起 一場精巧的行動 接著他們兩人聽到背後傳來高分貝的噪音與催促的情緒 我可以想見這兩個男人表面上安靜 心裡已經彈跳起來

It is hard to read the constant reports of my failing energies, even now, because I remember so well the feelings of frustration and anger that I experienced as I offered myself, poor as I was, for contact. Inside, I felt a strength and power of self that was much different from my physical state, and I wondered why I had chosen such a limited physical body. Why had I not given myself a totally healthy body so I could be a better worker for the Light? And yet I knew, at least intellectually and consciously, that all is perfect, that this was the very best configuration of mind and body and energy balance, that this was precisely where I needed to be. Were I not a mystic, and able to access that part of me which is pure faith, I would have been tempted to give up.

閱讀 Ra 恆常報導我失陷的能量是一件難過的事 即使到現在 我還記得很清楚當時挫折與憤怒的感覺 我為了該通訊提供的自己雖然是貧瘠的 但我的內在感到一股氣力與自我的力量 跟我肉體的狀態相當不同
我過去常懷疑為什麼我選擇這樣一個受限的肉體 為什麼我不給自己一個完全健康的身體好讓我能夠成為一個更好的光之工作者
然而我知道 至少在智力與顯意識的層面 一切都是完美的 這是最佳的心智與身體與能量的平衡配置 那就是我需要成為的精確狀態
若我不是一個神秘家 mystic ), 能夠取用我內在純然信心的那部份 我早已受到誘惑而放棄 自己 )。

In the time since Don’s death and the end of the Ra contact, I have come to much more of a peace with this issue, seeing clearly the way my limitations worked to refine me, to hone my sense of purpose and make ever more substantial those joys of spirit that informed my awareness. I see them still at work, and can embrace now that fragility which has given me such fruits of consciousness, and hollowed me out so well. It is the empty instrument that is able to offer the purest substance through it, and it is limitation and loss that have refined and hollowed me, and given me that transparency of spirit that moves into simple joy. I am so very glad to see each new day, I cannot express it; and this is a gift given through suffering. So often, as we look at spiritual gifts, that is true: the gaining of them can be seen to involve tragedy and pain. Yet as we experience those depths of sorrow, we also find ourselves more able to move into joy in the everyday things that are so right and so precious.

自從 Don 過世與 Ra 通訊的終結 我對於這個議題已獲致許多平安 清晰地看見我的種種限制為的是精煉我 磨練我的目標感 使那些告知我的覺知的靈性喜悅變得更實在 我看見它們仍在運作 我現在可以擁抱那給予我許多意識果實的脆弱 它如此完全地將我鑿空 需要一個空無的器皿方能提供 空間 ), 讓最純淨的內容穿過它 這些限制與失落已將我精練與鑿空 給予我靈性的透明度 移動進入單純的喜悅 我是多麼歡喜見到每一個新的日子 我無法表達它 這是苦難所給予的禮物
經常的 當我們注視靈性禮物 這點是真實的 獲得它們的過程 被視為 與悲劇、痛苦相關 然而 當我們經驗那些憂傷的深淵 我們也發現自己更能夠在日常事物中移動進入喜悅 每一件事物都是如此恰當、如此珍貴


Session 45, April 6, 1981

四十五場集會, 1981 4 6

Ra: I am Ra. I greet you in the love and in the light of the one infinite Creator. We communicate now.

RA 我是 Ra 我在太一無限造物者的愛與光中向你們致意 我們現在開始通訊

Questioner: Could you give us an estimate of the instrument’s physical condition now that she is rested?

問: 你能否給我們該器皿肉體狀態 針對通訊 的一份估計 此時她正在休息

Ra: I am Ra. This instrument’s condition as regards the bodily complex is extremely poor. This instrument is not rested. However, this instrument was eager for our contact.

RA 我是 Ra 這個器皿關於身體複合體的狀態極度貧乏 這個器皿並未休息 無論如何 這個器皿熱切地 期盼 我們的通訊

Questioner: Did the period of abstinence from contact help the instrument’s physical condition?

問: 這段禁戒通訊的時期是否幫助器皿的肉體狀態

Ra: I am Ra. This is correct. The probability of this instrument’s development of what you would call disease either of the pulmonary nature or the renal nature was quite significant at our previous contact. You have averted a possible serious physical malfunction of this instrument’s bodily complex. It is to be noted that your prayerful support was helpful as was this instrument’s unflagging determination to accept that which was best in the long run and thus maintain the exercises recommended without undue impatience. It is to be further noted that those things which aid this instrument are in some ways contradictory and require balance. Thus this instrument is aided by rest but also by diversions of an active nature. This makes it more difficult to aid this instrument. However, once this is known, the balancing may be more easily accomplished.

RA 我是 Ra 這是正確的 在我們上次的通訊時期 這個器皿發展出肺部或腎臟性質的 你們所稱的 疾病的或然率相當顯著 你們已經避開這個器皿之身體複合體的一個可能很嚴重的肉體機能障礙
值得注意的是 你們祈禱的支持是有益的 如同這個器皿不鬆懈地決意去接受長期而言最佳的事物 因此維持 我們 推薦的運動 而無過度的沒耐心
值得進一步注意的是 那些協助這個器皿的事物在某些方面是互相對立的 需要平衡 於是對這個器皿來說 休息是一個協助 但主動特質的消遣也是一個協助 這使得要協助這個器皿更加困難 然而 一旦知道這點 ,( 可以更容易達成平衡

Questioner: Can you tell me if a large percentage of the Wanderers here now are those of Ra?

問: 你能否告訴我這裡有很大百分比的流浪者屬於 Ra 群體

RA. I am Ra. I can.

RA 我是 Ra 我可以

Questioner: Are they?

問: 他們是嗎

Ra: I am Ra. A significant portion of sixth-density Wanderers are those of our social memory complex. Another large portion consists of those who aided those in South America; another portion, those aiding Atlantis. All are sixth density and all brother and sister groups due to the unified feeling that as we had been aided by shapes such as the pyramid, so we could aid your peoples.

RA 我是 Ra ,第 六密度流浪者有顯著的一部分確實屬於我們社會記憶複合體 另一個大的部分由那些協助南美洲人群的實體組成 另一部分是那些協助亞特蘭提斯的實體們 所有實體都是第六密度 都是兄弟姊妹的群體 複數 ), 由於 我們 一致感覺我們曾經受到金字塔形狀的協助 所以我們能夠協助你們人群

Questioner: Can you say if any of the three of us are of Ra or any of the other groups?

問: 你能否說我們三個人當中任何一人屬於 Ra 群體 或其他群體

Ra: I am Ra. Yes.

RA 我是 Ra 可以

Questioner: Can you say which of us are of which group?

問: 你能否說我們每一位分別屬於哪一個群體

Ra: I am Ra. No.

RA 我是 Ra 不行

Questioner: Are all of us of one of the groups that you mentioned?

問: 我們全部三個人是否都屬於你剛才提到的群體之一

Ra: I am Ra. We shall go to the limits of our attempts to refrain from infringement. Two are a sixth-density origin, one a fifth-density harvestable to sixth but choosing to return as a Wanderer due to a loving association between teacher and student. Thus you three form a greatly cohesive group.

RA 我是 Ra 我們將走到極限邊界 嘗試不冒犯 自由意志 )。
有兩位的源頭是第六密度 ,[ 背景出現送水卡車的引擎噪音 一位是可收割第五密度 能夠前往第六,但選擇返回 卡車的叭叭聲 做一個流浪者 這是由於老師與學生之間充滿愛的關聯
因此 你們三位 叭叭聲 形成一個極有凝聚力的小組

Questioner: Can you explain the right and left ear tone and what I call touch contact that I continually get?

問: 你能否解釋我持續聽到的右耳與左耳的音調 以及接觸通信

Ra: I am Ra. This has been covered previously. Please ask for specific further details.

RA 我是 Ra ,[ 卡車門鈴聲 這點先前已涵蓋 請詢問具體的進一步細節 。[ 卡車的引擎關閉

Questioner: I get what I consider to be tickling in my right and my left ear at different times. Is this any different as far as meaning goes from the tone that I get in my right and left ear?

問: 不同時間收到 我認為是 右耳與左耳的搔癢 這跟我在右耳與左耳收到的音調相比 在意義 有何不同

Ra: I am Ra. No.

RA 我是 Ra 沒有

Questioner: Why is the left ear of the service-to-self contact and the right service-to-others?

問: 為什麼左耳屬於服務自我接觸 右耳屬於服務他人

Ra: I am Ra. The nature of your physical vehicle is that there is a magnetic field positive and negative in complex patterns about the shells of your vehicle. The left portion of the head region of most entities is, upon the time/space continuum level, of a negative polarity.

RA 我是 Ra 你們肉體載具的特質是具有磁場的正極與負極 它們以複雜的型態籠罩你的載具的外殼 在這個時間 / 空間連續體水平上 大多數的實體的頭部區域的左半部屬於負面極性

QUESTIONER. Can you tell me what is the purpose or philosophy behind the fourth, fifth, and sixth-density positive and negative social memory complexes?

問: 你能否告訴我第四、第五、第六正面 外面傳來猛烈敲門聲 與負面社會記憶複合體背後的目的或哲學 ?[ 響亮的咚咚敲門聲

Ra: I am Ra. The basic purpose of a social memory complex is that of evolution. Beyond a certain point the evolution of spirit is quite dependent upon the understanding of self and other-self as Creator. This constitutes the basis for social complexes. When brought to maturity, they become social memory complexes. The fourth density and sixth density find these quite necessary. The fifth positive uses social memory in attaining wisdom, though this is done individually. In fifth negative much is done without aid of others. This is the last query as this instrument needs to be protected from depletion. Are there brief queries before we close?

RA 我是 Ra 外面有敲擊聲 ], 一個社會記憶複合體的基本目的 響亮敲門聲 是關乎進化 越過某一個點 靈性進化開始相當仰賴理解自我與其他 - 自我為造物者 這點構成社會複合體的基礎 當到達成熟程度 它成為社會記憶複合體 第四與第六密度發現它相當必須 第五正面 密度 使用社會記憶 敲門聲 來獲得智慧 雖然是個別完成這項 工作 )。 在第五負面 密度 ), 許多事情無須他人協助完成
這是 背景傳出門鈴聲 最後的詢問 因為這個器皿需要被 背景傳出門鈴聲 保護以免於耗竭 在我們結束之前 背景傳出門鈴聲 ], 是否有簡短的詢問

Questioner: I just need to know if there is anything that we can do to make the instrument more comfortable or to improve the contact?

問: 我只需要知道有沒有什麼我們可以做的 好使這器皿更舒適 或改善這個通訊

Ra: I am Ra. All is well, my brothers. (Loud rapping at the door. Water truckers!)

RA 我是 Ra ,[ 門外傳來響亮的敲擊聲 一切都好 我的兄弟 。[ 送水工人!

Questioner: What did you say?

問: 你剛才說什麼 我聽不到你的聲音。

Ra: I am Ra. All is well, my brothers. I leave you now in the love and in the light of the one infinite Creator. Go forth, then, rejoicing in the power and the peace of the one infinite Creator. Adonai.

RA 我是 Ra ,[ 門外的門鈴聲 一切都好 我的兄弟 此刻,我在太一無限造物者的愛與光中離開你們 那麼 向前去吧 ,[ 卡車引擎重新啟動 在太一無限造物者的大能與和平中歡欣鼓舞 。[ 喇叭聲 Adonai

片斷二十七 結束]


相關回目錄

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    ONENESS 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()