(如有廣告敬請略過

 


上一篇回目錄下一篇

/tmp/phpQQDe6c

Contact Report 096第096次接觸報告

接觸時間:1977 12 21 日,星期三,19 53

接觸地點:SSSC

最初英譯:20190927日,星期五,DeepL Translator

改進版本:N/ACatherine Mossman, Joseph Darmanin

中譯版本:20231116日,星期四,DeepL Translator, ChatGPT, James Hsu


中譯者摘要

本次接觸來的是一位名叫 Isados Plejaren,由於 Billy 正極度哀傷(他以為 Semjase 已經過世),於是沒給他好臉色,因為他認為沒被告知實情。
Billy 的想法不是憑空臆測而來,他確實以靈魂投射的方式去過 Erra 星,並正好目睹 Semjase 被冰凍且沒有氣息的景象
但經過 Isados 的耐心解說,Billy 才知事情還有後續發展,Semjase 並沒有真正的過世,而是經由深度冰凍後轉送 DAL 宇宙進行搶救,且目前已在復甦靜養中。於是 Billy 才由悲轉喜,並表露了他難掩的激動心情


Synopsis提要

This is the entire contact report. It is an official and authorised English translation and may contain errors. Please note that all errors and mistakes etc. will continuously be corrected, depending on the available time of the involved persons (as contracted with Billy/FIGU). Therefore, do not copy-paste and publish this version elsewhere, because any improvement and correction will occur HERE in this version!

這是一篇完整的接觸報告。這是一篇官方且經授權的英文翻譯,但仍可能包含錯誤。請注意,所有錯誤和失誤等將持續修正,這將取決於有關人員的可用時間(依照與比利/FIGU的合約所訂)。因此,不要複製粘貼和發佈此版本在其他地方,因為任何改進和修正將會在這個版本中發生!


Billy:

I cannot believe it: Finally, someone comes to inform us about the state of affairs around Semjase. I do not think that is very nice, because Quetzal promised me first of all that he would inform us immediately about any changes in Semjase's state of health. However, he has not kept that promise, which I feel is a breach of confidence. If you make a promise, then it should be kept, under all circumstances. I am almost struck by the idea that people deliberately did not come here and did not inform me. I also do not think it is very nice that someone I do not even know is standing in front of me. Even if a message of bad news has to be delivered, it would probably be better if someone I know came along.

我真是不敢相信,終於有人來告訴我們 Semjase 的狀況了。我覺得這不太好,因為 Quetzal 答應過我,如果 Semjase 的健康情況有任何變化,他會立刻通知我們。然而他並沒有信守承諾,我認為這是一種背信。如果你許下諾言,那麼在任何情況下都應該信守諾言。我幾乎認為,是有人故意不來這裡,不打算通知我。我也不認為,有個我不認識的人站在我面前是件好事。即使要傳達一件壞消息,最好也是一個我熟悉的人前來。

Isados:

1. I am probably unknown to you, that is true, but things do not lie quite as you present them.

你可能不認識我,這是事實,但事情並不像你所說的那樣。

2. So you can know me, I will tell you that I am Isados and that I have no bad news to give you, as you said earlier.

如果你想認識我,我會告訴你我是 Isados,不是像你前面說的那樣,我沒有壞消息要告訴你。

3. The meaning of my coming to you is the opposite of what you said, because my message will delight you.

我來到這裡的意義和你所說的相反,因為我的消息會讓你高興。

4. The past events around Semjase may have caused thoughts and feelings of concern in you, which is why you probably think in this form and talk to me like this.

過去關於 Semjase 的事件可能引起你的思念和擔憂,這就是為什麼你會以這種方式思考,並這樣跟我說話。

5. This is understandable to me and I therefore have no grudge against you.

我可以理解這一點,因此我對你沒有什麼好生氣的。

Billy:

No bad news, you say? Man, do not fiddle; tell me frankly and freely what happened, because I have known since Tuesday, 2 o'clock in the morning.

你說沒有壞消息?老兄,別騙人了;快坦白直接告訴我發生了什麼,因為我從星期二凌晨兩點就知道了。

Isados:

6. You speak very confusedly.

你的話很令人困惑。

7. This may only be the result of your concern for Semjase, but you can now free yourself from it, because her condition has improved so much since noon today that there are no longer any concerns about her health and recovery.

這也許只是你對 Semjase 擔憂的結果,但你現在可以放下心了,因為她的病情從今天中午開始就有了很大的改善,不用再擔心她的健康和康復的狀況了。

Billy:

Man, that is the meanest thing you could say. You know as well as I do that the girl is no longer there because she visited the afterlife area last Monday.

天哪,這是你能說出最刻薄的話了,你我都知道,這個姑娘已經不在了,因為她星期一就到了「死後世界」(afterlife area)。

Isados:

8. On what grounds do you explain this?

你是根據什麼而會說出這樣的話呢?

Billy:

Do you actually assume that we Earth-humans are still cave dwellers? I know damn well Semjase is dead because I tried to get to the bottom of things. It just did not make sense to me that Quetzal came here from Erra just to ask me about the incidents that happened with Semjase. That was really illogical because if Quetzal had asked someone from the station to question me about what had happened, it would have taken less than an hour for him to know. Instead, however, he took the trouble to make a seven-hour trip here, to fritter away almost an hour with me and then take on another seven-hour flight to Erra. These, his actions, clearly prove that Quetzal had completely lost his head and therefore acted illogically. But this could only be because he was extremely weighed down by worries and problems he could not come to terms with. But these worries and problems, which were also written in his face, because he was chalk-white from sorrow, he was not able to bring under control and manage, consequently, he acted absolutely illogically. I knew that he had truthfully explained Semjase's findings to me, but in his very objective manner, despite all his worries and problems, that a false impression had to arise. But I did not let this fool me and suddenly I knew damn well that Quetzal was hiding something from me, namely that the girl was in a much worse position than he wanted to make me believe with his self-imposed objectivity. I …

你真的以為我們地球人仍然是穴居動物嗎?我知道 Semjase 已經死了,因為我試圖弄清事情的真相。之前 Quetzal Erra 來到這裡只是為了問我 Semjase 發生的事件,這對我來說沒有意義。這實在是不合邏輯,因為如果 Quetzal 讓太空站的人來問我發生了什麼事,他就可以不用一個小時的時間就知道了。然而,他卻大費周章,花了 7 個小時來到這裡,又和我在一起將近一個小時,然後又花了 7 個小時飛往 Erra 星。這種行為方式清楚證明 Quetzal 已經完全失去了理智,因此行為極不合邏輯。但這只可能是因為他內心承受著巨大的憂慮和困難,而這些都是他無法接受的。但這些憂慮和困難,也寫在他的臉上,因為他由於悲傷而面色蒼白,使他無法控制和掌握情緒,因此他的行為完全不合邏輯。我知道他如實向我解釋了 Semjase 的病情,但儘管他有種種的憂慮和困難,他還是不得不以認真的方式營造一個錯誤的假象。但我並沒有被愚弄,我突然意識到,Quetzal 對我隱瞞了什麼,那就是這姑娘的處境比他想讓我相信他而強加給我的客觀現實要糟糕得多。我…

Isados:

9. He did not want to worry you unnecessarily and not to be concerned, because …

他不想讓你有不必要的擔心,也不想讓你難過,因為...

Billy:

Now I am talking, man, do not interrupt me. You see, Quetzal's headless behaviour led me to send my spiritual consciousness on a journey, which I did on the night of 19th to 20th December, Monday to Tuesday, at 2 o'clock in the morning. What I saw almost shattered me, and at first I could not believe it at all. It took me many hours to finally accept what I saw, but this does not mean that I can understand it, because for me it is, and remains, incomprehensible. I saw Sem…

現在我在說話,老兄,別打斷我。你看,Quetzal 沒頭沒腦的行為使我要以「靈性意識」(spiritual consciousness)[中譯者註:類似所謂的「星光體」(Astral Body)]去漫遊,這是我在 12 19 日晚上到 20 日,也就是星期一到星期二淩晨兩點所做的事。我所看到的景象幾乎使我崩潰,起初我簡直不敢相信。我花了幾個小時才最終接受我所看到的,但這並不表示我能理解它,因為對我來說,它是而且一直是難以理解的現象。我看見 Sem...

Isados:

10. You are capable of the spiritual consciousness travel?

你有能力作「靈性意識的漫遊」(spiritual consciousness travel)?

[中譯者註:這又類似所謂的「靈魂投射」(astral projection; astral travel;或者星光投射太空投射)。]

/tmp/phpk63rup

「靈魂投射」(astral projection)現象(圖片資料來自:The WISE

Billy:

What do you think would have made me see everything else? Maybe through imaginations and dreams?

你認為還有什麼能讓我看到這一切?難道是靠想像和作夢嗎?

Isados:

11. I did not know that you were capable of using this power.

我不知道你有能力使用這種力量。

Billy:

Then you are badly informed. Nor are we Earth-humans all stupid and uneducated, as you probably mistakenly imagine.

那你就錯了。我們地球人也不是像你想像的那樣都很愚蠢而沒受過教育。

Isados:

12. I am too little informed about this, but I was not informed about this ability of yours.

我不是很了解這方面,但我真沒有被告知你有這種能力。

13. So explain to me what you found on your journey.

那告訴我你在漫遊中發現了什麼。

Billy:

First I left for Erra, where I …

首先,我前往了 Erra 星,在那裡,我...

Isados:

14. You were … – I must be informed more exactly about you.

你曾經... 我應該多多瞭解你。

15. This results in completely new perspectives for me regarding your person.

這讓我對你這個人有了全新的看法。

Billy:

Did you think you were dealing with the last monkey from the jungle? By the way, what are you always fiddling about with your funny belt device?

你以為你面對的是叢林裡最後的一隻猴子嗎?順便問一下,你在你那怪異的皮帶上一直在調整什麼東西?

Isados:

16. I was not sufficiently informed about you, so I imagined you to be very helpless and ignorant.

我對你瞭解得不夠,所以我以為你會感到很無助和一無所知。

17. In this respect, I must expand my meagre knowledge about you and your abilities and your knowledge.

在這方面,我必須要加強我對你和你的能力與知識方面的淺薄認知。

Billy:

One can be mistaken, my son. It also seems to me that you are not familiar with our conditions here. What are you fiddling with at your funny device again?

你可能弄錯了,我的孩子。在我看來,你不熟悉我們這裡的情況。你又在怪異的設備上調整些什麼?那東西是什麼?

Isados:

18. This device is a translator.

這是一個翻譯器。

19. I need it because I do not understand your language.

我需要它,因為我聽不懂你們的語言。

20. Also, I have never been here on this planet before, so I do not know the conditions here.

而且,我以前從未出現在這個星球上,所以我不了解這裡的情況。

Billy:

Fine, at least now I know. Listen now: So I sent my spiritual consciousness to Erra and found a rather strange building there, which somehow magically attracted me. So I penetrated into a room that seemed to me like a supermodern operating theatre. There were various containers, which seemed to me like glass shrines, but equipped with all kinds of possible and impossible devices and apparatuses. All but one container were empty. In the occupied one, Semjase lay completely undressed and obviously deep-frozen – dead. Her head lay in a horseshoe-shaped, opaque apparatus, which is why I was only able to see her face exactly. She was indeed completely lifeless, and her brain was without any reaction. There was truly no doubt, and I cannot be deceived, for spiritual consciousness can never be deceived in any form. But now you come here and dare to say that Semjase is well. How dare you make such an assertion?

好吧,至少現在我知道了,那麼繼續聽我說:我把我的「靈性意識」(spiritual consciousness)傳送到了 Erra 星,在那裡我發現了一座相當奇怪的建築物,它神奇地吸引了我。於是,我走進了一個房間,在我看來,這就像一個超現代的手術室,裡面有各種各樣的容器,依我看,就像是座玻璃聖殿(glass shrines),而其中配備了各種可能和不可能的設備與儀器。所有容器都是空的,但有一個容器內有人。有人的那個,我看到 Semjase 完全赤裸躺在裡面,她顯然已被深度冰凍,呈現死亡的狀態。她的頭躺在一個不透明的馬蹄形裝置內,這就是為什麼我只能清楚看到她的臉。她確實完全沒有生命,她的大腦沒有任何反應。毫無疑問,我不會被騙,因為靈性意識永遠不會被任何形式所騙。但現在你來這裡竟然說 Semjase 很好,你怎麼敢這麼說?

Isados:

21. You convince me by describing the space.

經過你描述所看到的景象,我相信你說的話。

22. It saddens me very much that you have seen these concerns.

你看到這些景象,我感到非常難過。

23. The following time until now must have been very hard for you.

到目前為止,接下來的時間對你來說肯定很難熬。

24. Now I really understand your aggressive behaviour towards me, which only results from your very deep sadness.

現在,我真的明白你對我的不友善態度,只是因為你深度悲傷的結果。

25. It saddens me that you had to take these very difficult hours and days on yourself, and this, only because from our side too little attention was given to your feelings.

令我難過的是,你不得不自己去面對這些非常困難的時刻,而這只是因為我們在這方面對你的感受關注得太少了。

26. If this had not happened, you would also have been much better informed about the state of true concerns.

幾使沒有關注你,而你也會想方設法去瞭解真正的狀況。

27. Obviously, however, no one expected that you would undertake a spiritual consciousness journey through space and time into our dimension, in the deepest concern, in order to give you clarity.

然而,顯然沒有人想到你會以「靈魂投射」的方式經由時空進入我們的維度之中,你這種最深刻的關切,這是為了釐清真相。

28. But be confident, for I did not come here to tell you untruths, but to inform you of the present state of affairs.

但請相信我,因為我來這裡不是為了說些不真實的話,而是要告訴你目前的實際狀況。

29. Semjase does not dwell in the afterlife, as you say, but she is doing very well again and …

Semjase 並沒有如你所說的,待在死後的世界裡,而是她現在恢復得很好,而且...

Billy:

I do not understand. Say that again, I guess I misheard?

我不明白。你再說一遍,我想我是不是聽錯了?

Isados:

30. Your understanding was very good.

你聽的沒有錯。

31. Semjase is among us, and she is doing very well under all circumstances.

Semjase 和我們在一起,她在任何情況下都表現的很好。

Billy:

Man, is that really the truth? You are making me …Man, if that is the truth. I am going crazy.

老兄,這是真的嗎?你讓我... 天哪!如果這是真的話。那我快要瘋了!

Isados:

32. It is the whole truth.

這是全部的真相。

33. But listen:

但請仔細聽好:

34. It is of correctness, in every detail, what you have gained in knowledge through your spiritual consciousness travels.

你經由你的靈性意識漫遊所獲知的訊息,在每一個細節中,都是正確的。

35. Only, the concerns are somewhat different than you presumed to recognise them as.

只是,事情的發展與你所想的有些不同。

36. It is the truth that Semjase was dead when you found her.

Semjase 在你發現她時確實已經死了

37. Her brain was so badly injured that there was no hope of being able to sustain her life.

她的大腦嚴重受傷,無法維持她的生命。

38. Our scientists were also unable to help her, which is why her physical existence was slowly being marked by death.

我們的科學家也幫不上忙,這就是為什麼她的身體慢慢趨向死亡的原因。

39. She was therefore placed in a deep coma in the container you found her in only a few minutes before her life was finally extinguished.

她處於深沉的昏迷之中,因此被安置在你看到的容器裡,就在你找到她的幾分鐘前,她的生命終於被熄滅

40. Through the intravenous supply of various substances, her body was put into a rigid and deep-frozen state in a few fractions of a second, which immediately extinguished her physical life, but only for a predetermined period of time during which her spiritual form did not escape from her, for in this state of resurrection possibility, the latter clings in a stagnant form to the organic locality assigned to her, namely in the brain area.

經由靜脈注射各種物質,她的身體在幾秒鐘內就處於僵硬和深度冰凍的狀態,因而瞬間熄滅了她的肉體生命,但這只是在預定的一段時間內如此,在這段時間內,她的靈體並沒有從她身上離開,因而在這種狀態下保留了復活的可能,靈體以停滯的形式保存在設定的器官位置,也就是她的大腦區域

41. Only after the resuscitation of the body does it automatically put aside its stagnation and push itself back to activity.

只有在身體復甦之後,它才會自動脫離停滯,重新回到活動的狀態

42. While Semjase was prepared for a later resuscitation, her father Ptaah tried to help her in the DAL universe with Asket, whom you should know.

在為 Semjase 準備後續的復甦,她的父親 Ptaah 與你認識的 Asket DAL 宇宙中設法幫助她。

43. But this help was not able to be given by the people in the other universe either, which is why Asket sought help from a human life-form race in her universe that was 4,000 years more advanced, which she actually found and received there.

但是,這種幫助無法提供給另一個宇宙中的人,這就是為什麼她需要向她的宇宙中更為先進 4,000 年的人類種族尋求協助,而實際上 Asket 是在那裡發現並接受過這種幫助。

44. From there several scientists came to Erra and took Semjase.

一些科學家從那裡來到 Erra 星,帶走了 Semjase

45. In a lengthy process, the destroyed brain parts of Semjase were removed, the frozen brain acids were inserted into artificially generated new plasmaprotonal brain parts and directly reconnected to the brain, after which a rapid healing process allowed the artificial and natural plasmas to grow together and the skull could be closed again, which was then regenerated by a rapid process.

在漫長的手術中,Semjase 破壞的腦組織被移除,冷凍的腦酸brain acids被注入人工血漿質子的plasmaprotonal新腦直接重新與大腦接合,然後經由一個快速癒合的過程使人工和天然的血漿plasmas一起生長,接著將頭蓋骨再次閉合,然後受傷的腦部會通過一個快速的過程再生

46. This made everything the same as before and nothing ever again indicates that these events clouded many things.

這使得一切都與以前一樣,並且不再有任何跡象顯示這些事件給許多事情蒙上了陰影。

47. Semjase will have no memory of it, not even of the 42-hour duration, since she was dead.

Semjase 將不會記得這些事,甚至在她死後的這 42 小時期間,也沒有記憶

48. Her knowledge only reappears there when she has awakened after the intervention, but also where she fell to the ground according to your Quetzal.

她的記憶只有在手術後醒來時才能恢復,而且根據你們 Quetzal 的說法,之前就停在她跌倒的那一刻

49. Everything will be as it has always been, her knowledge and perhaps also all her ability will be the same, and she will perhaps have neither disadvantages nor any losses.

一切都將一如往常,她的知識以及可能她所有的能力都會是一樣的,她應該不會有任何不良影響,也沒有任何損失

50. Only the time and events between the beginning of her coma and her reawakening will not be familiar to her.

只有從昏迷開始到她重新蘇醒之間的時間所發生的事,對她來說是不熟悉的。

51. Unfortunately, however, it will be the case that she will not be allowed to make any efforts in the near future, which is why she will not be able to come to the Earth, which may take several months.

然而,遺憾的是,她將無法在最近一段時間作出任何費力的事,這就是為什麼她不能來到地球,這可能需要幾個月的時間。

52. This action was also only taken on her because she is trained for special and very long-term tasks and has not yet completed a third of her life.

會採取這一搶救行動,也只是因為她受過特殊和長期的任務訓練,而且還沒有渡過她生命的三分之一。

53. A new education and preparation for her task would take too much time, and there would also be deficiencies that could not be remedied because only Semjase has stored these particular concerns in her knowledge.

新的教育以及為她的任務作準備需要太多的時間,而且還有一些缺失是無法彌補的,因為只有 Semjase 在她的知識中儲存了這些需要特別關注的事項。

54. Now console yourself with the fact that she lives and that you will see her again, without any change.

現在安慰一下自己,她還活著,你將再次見到她,沒有任何改變。

55. For the time being, however, she needs extreme calm, which is why you should not urge her to reunite with you.

然而,目前她需要盡可能的靜心療養,這就是為什麼你不能催促她與你見面的原因。

Billy:

Man, I am not doing that. I am already happy, happy and content that everything is all right again. Even if she may not come here for many months, as you say, that does not change anything. The main thing is that she is there and lives. Man, you bring me news, that is fabulous. Man, that is so wonderful. Tell her my dear greetings and assure her …

老天哪,我不會這麼做的。我已經太高興了,既高興又滿足,一切又再度美好。即使如你所說,她幾個月可能不會來這裡,也不會有任何問題。最主要的是,她在那裡還活著。老兄啊,你給我帶來的消息太棒了!老兄,這太好了!告訴她我親切的問候,並向她保證...

Isados:

56. I have saved everything so she will hear your voice.

我已經儲存了這一切的對話,所以她會聽到你的聲音。

Billy:

Man, you are good, you are doing great. Greet her very dearly from me, but also from all our group members who also care a lot about her. How do you think they will all be so happy about this fantastic good news? I will write Semjase a long letter. Man …

老兄,你很棒,你做得太棒了!向她致上我最真切的問候,同樣也致上我們所有小組成員的誠摯問候,他們也非常關心她。你想他們對這個好消息會是多麼的高興?我會給 Semjase 寫一封長信。天哪...

Isados:

57. You are overwhelmed, it is probably better if I leave now.

你已經情緒失控了,我現在最好告辭。

Billy:

Do that, I have to tell the others as soon as possible. Goodbye.

就這樣,我必須儘快告訴其他人。再見!

Isados:

58. You are very strange in your feelings.

你的感受真的很奇怪。

59. You give free rein to your feelings so openly.

你如此公然讓你的感情自由奔放。

60. It is to me …

這對我來說

(本篇接觸報告結束)


上一篇回目錄下一篇

英文資料來自:http://www.futureofmankind.co.uk/Billy_Meier/Contact_Report_096

中文翻譯借助 Deepl Translator ChatGPT 的協助

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    ONENESS 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()